αηδία


Σήμερα από το πρωί μ’ έπιασε μια αηδία. Διάβασα για τα συνθήματα που φώναζαν στη στρατιωτική παρέλαση οι ΟΥΚάδες, μόλις έφυγαν μπροστά από τους επίσημους (οι κότες….).

«Ελληνας γεννιέσαι, δεν γίνεσαι ποτέ, το αίμα σου θα χύσουμε, γουρούνι Αλβανέ»

Και το ακόμα χειρότερο:

«Τους λένε «Σκοπιανούς», τους λένε Αλβανούς, τα ρούχα μου θα ράψω με δέρματ’ απ’ αυτούς»

Χρόνια τώρα προσπαθώ να καταλάβω πως γίνεται ένας λαός-προμηθευτής μεταναστών ξαφνικά  να μεταλλάσσεται σ’ έναν λαό που μισεί τους μετανάστες. Το χειρότερο δεν ήταν που φώναζαν τα συνθήματα οι «ράμπο» σε μια παρέλαση. Το χειρότερο ήταν που τους χειροκροτούσαν και δεν βρέθηκε ένας να τους πετάξει γιαούρτια να γίνει της κολάσεως. Τα φώναζαν ξέροντας την ίδια στιγμή πως πολλοί απ’ αυτούς που παρακολουθούσαν την παρέλαση ήταν μετανάστες.

Πριν διαβάσω την είδηση στο διαδίκτυο, διάβαζα ένα βιβλίο του Paulo Freire, «Η αγωγή του καταπιεζόμενου». Εκεί λοιπόν διάβασα τα εξής που κολλάνε με κάποιο τρόπο με το θέμα.

«Κι όμως οι καταπιεζόμενοι πάντα, τείνουν στο πρώτο στάδιο της πάλης τους, αντί ν’ αγωνίζονται για απελευθέρωση να μεταβληθούν οι ίδιοι σε καταπιεστές ή υποκαταπιεστές. Η ίδια η δομή της σκέψης τους έχει σχηματιστεί από τις αντιφάσεις της συγκεκριμένης υπαρξιακής κατάστασής τους. Το ιδανικό τους είναι να γίνουν άνθρωποι αλλά γι’ αυτούς το να είσαι άνθρωπος σημαίνει να είσαι καταπιεστής. Αυτό είναι το δικό τους μοντέλο ανθρωπιάς. […] Το όραμα του «νέου ανθρώπου» είναι ατομικιστικό. Εξ αιτίας αυτής της ταύτισής του με το δυνάστη, δεν έχει συνείδηση του εαυτού του σαν προσώπου ή σαν μέλους μιας καταπιεζόμενης τάξης. Δεν ζητά τις αγροτικές μεταρρυθμίσεις για να γίνει ελεύθερος άνθρωπος, αλλά για ν’ αποκτήσει γη και να γίνει ο ίδιος ιδιοκτήτης γης –ή ακριβέστερα, αφεντικό σε άλλους εργάτες. Σπάνια ο αγρότης που προάγεται σε επιστάτη δεν γίνεται πιο τυρρανικός στους πρώην συντρόφους του από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη. Αυτό οφείλεται στο ότι το πλαίσιο της κατάστασης του χωρικού, δηλαδή η καταπίεση, παραμένει αμετάβλητο. Ο επιστάτης, λοιπόν, για να νιώθει σίγουρος στο νέο του πόστο πρέπει να γίνει τόσο σκληρός όσο ήταν και το αφεντικό του –και ακόμα πιο σκληρός. Αυτό εξηγεί την προηγούμενη θέση μας, οτι στο πρώτο στάδιο της πάλης του ο καταπιεζόμενος βρίσκει στο δυνάστη το μοντέλο του του ανδρισμού»

Βρίσκω πολλές συνάφειες ανάμεσα στο κείμενο του Freire και την κατάσταση που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και τη νοοτροπία των Ελλήνων. Μόνο που η συνειδητοποίηση του γιατί συμβαίνουν κάποια πράγματα δεν με παρηγορεί. Εξακολουθώ να έχω τάση για εμετό με το θέμα και το χειρότερο, να νιώθω πως δεν ανήκω εδώ.  Αν αυτοί είναι οι Έλληνες δεν θέλω να είμαι Ελληνίδα. Να φύγουνε, να παν αλλού….

Υπάρχει και βίντεο με το θέμα αλλά δεν θα το βάλω. Θα το βρείτε στην ιστοσελίδα της Ελευθεροτυπίας, στο λινκ που δίνω, εκεί όπου διάβασα για το συμβάν. Περιμένω να δω αν το συγκεκριμένο άγημα θα υποστεί κάποιες κυρώσεις.  Αν θα ψάξουν να βρουν ποιοί ήταν αυτοί οι κύριοι με τα πολιτικά που έδιναν τη γραμμή για τα συνθήματα και οι οποίοι ακολουθούσαν την παρέλαση από την πλευρά των θεατών. Ενας από αυτούς μάλιστα πηγαινοερχόταν με άνεση μεταξύ των θεατών και αυτών που παρήλαυναν, φωνάζοντας πρώτος τα συνθήματα που επαναλάμβαναν οι καταδρομείς. Διότι την πολιτική την ασκούν οι πολιτικοί, όχι οι στρατόκαυλοι.

Update: Φυσικά οι «γενναίοι» ΟΥΚάδες , απ’ ό,τι διαβάζω, άρχισαν τις κωλοτούμπες. «Δεν είμασταν εμείς, ήταν οι άλλοι….», «Δεν φωνάζαμε εμείς αλλά κόσμος που παρακολουθούσε την παρέλαση…» και τέτοια. Μέχρι και πως το ρεπορτάζ ήταν ψεύτικο διάβασα και το βίντεο φτιαχτό. Να χαρώ εγώ κάτι παληκαράδες λεβεντομαλάκες!!!!!!

20 thoughts on “αηδία

  1. το σοκαριστικό στην όλη φάση είναι ότι το κάνανε ανοιχτά και προκλητικά. Σε δημόσιο χώρο. Μέχρι τώρα είχαν το διαδίκτυο και τις πορείες της Χρυσής Αυγής, αλλά αυτό είναι τελείως άλλο επίπεδο…άλλη πίστα παιδί μου!

    Μου αρέσει!

  2. Μου προκαλεί εντύπωση , με στεναχωρεί θα έλεγα , με εξοργίζει ακόμα καλλίτερα , το γεγονός , των «πόλιτών» , αυτής της ευνομούμενης πολιτείας , που απαθέστατα υποθέτω , γιατί δεν ήμουν και μάρτυς του περιστατικού , που άκουσαν , δέχτηκαν αδιαμαρτύρητα , τις κραυγές των ΚΡΕΤΙΝΩΝ , ωσάν να ήταν ΚΡΕΤΙΝΟΙ και αυτοί .
    Οσο δε για τον Υπ. Προ.Πο. , αποδεικνύετε περίτρανα ότι και αυτός , όπως και ο προιστάμενος του , που περιέφερε την μούρη του σαν σωστό τσιράκι στις Βρυξέλες , δεν έχει τα @@@@@ να ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ , απλά διατάσσει ΕΔΕ .
    Τονίζω πάλι , πως ευθύνη φέρουν και όσοι αδιαμαρτύρητα δέχτηκαν να ακούσουν τα συνθήματα αυτά και μην ρωτήσετε τι μπορούσαν να κάνουν !

    Μου αρέσει!

  3. @ Κι εμένα αυτό με σόκαρε επίσης όταν το είδα στο βίντεο κύριε ΑΜ μου. Όπως και το γεγονός πως τα συνθήματα τα έδιναν πολίτες και τα επαναλάμβαναν ένστολοι. Φυσικά και ο οχετός των σχολίων του γεγονότος στο διαδίκτυο…. 😦

    Μου αρέσει!

  4. Πολύ σωστό το κείμενο που παραθέτεις…
    Λέει άραγε… και για την καταπληκτική λύση… της ΕΔΕ???
    Αν όχι…να στείλει ένα γράμμα ο Χρυσοχουντίδης…
    στον εκδότη…να το συμπληρώσει…

    Μου αρέσει!

  5. Συμμερίζομαι τα συναισθήματα της αηδίας και την ερμηνεία που παραθέτεις και αναπτύσσεις. Οι καταπιεσμένοι ως σκληροί καταπιεστές. Άραγε μόνο στο πρώτο στάδιο; Και αν ναι, πόσο κρατάει αυτό; Στον δοκιμιακό -και όχι μόνο- λόγο πάμπολλες φορές αναφέρεται ότι τα κακώς κείμενα στην χώρα μας ανάγονται στον τουρκικό ζυγό ή στο καταπιεστικό κράτος που εδραιώθηκε στη συνέχεια. Και ενώ τα τεκμήρια της απαράδεκτης ελληνικής συμπεριφοράς στον δημόσιο και τον ιδιωτικό βίο προφανώς δεν εξαντλούνται μόνο στη στάση μας προς τους μετανάστες σκέφτομαι πόσο δικαιούμαστε ακόμα να τα θεωρούμε ως το πρώτο στάδιο αντίδρασης ενός καταπιεσμένου λαού. Χάριν συζητήσεως προσθέτω ότι η γενιά μας, όντας καταπιεσμένη, σε πολλές περιπτώσεις, ιδιαίτερα στην διαπαιδαγώγηση των νέων, κατάργησε κάθε φύσεως όρια στο όνομα της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης και αγωγής. Είναι αυτό ένα σύμπτωμα αντίδρασης, διαφορετικό από το προηγούμενο; Ή μήπως η κατεύθυνση της αντίδρασης προσδιορίζεται και από το πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται;

    Μου αρέσει!

    • @ Να μη το σκεφτείς καθόλου. Εδώ δεν είναι Έδρα ούτε κανένα άλο φόρουμ, ναι; Κρατήσου κόσμιος και είσαι ευπρόσδεκτος αλλιώς δεν είσαι. Αυτά…
      Η ζωή δεν μου φέρθηκε ούτε καλύτερα ούτε χειρότερα απ’ όσο σε όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους. Άλλωστε εδώ μέσα υπάρχει ένα κομμάτι της. Έχεις πλεονέκτημα σε σχέση με μένα.

      Μου αρέσει!

  6. Δεν συμφωνώ με τα συνθήματα αλλά…τι στο διάολο μόνο εγώ έχω πάει φαντάρος? Και να φανταστείς ότι υπηρέτησα στο ΣΥΠ και όχι στα ΟΥΚ, πρωί, μεσημερι, βράδυ τέτοια συνθήματα λέγαμε, μερικοί ανακαλύπτετε την Αμερική κι εκπλήσεστε που είναι γεμάτη Ινδιάνους…

    Μου αρέσει!

    • @ Εγώ πάντως δεν έχω πάει φαντάρος και μάλλον ούτε και τα υπόλοιπα κοριτσια που άφησαν σχόλιο…. :-Ρ

      Ο κύριος ΑΜ δεν ξέρω, ή μάλλον ξέρω πως πήγε αλλά ποιος ξέρει τι να γινόταν στον καιρό του;

      (σε πειράζω κύριε ΑΜ μου…)

      Μου αρέσει!

  7. @ Αναιδεστάτρη σε ξέχασα, φταίνε μάλλον οι «επισκέψεις» από το μακρυνό διαδικτυακό παρελθόν μου…. Μ’ έχει πιάσει και το κλασικό ανοιξιάτικο κρυολόγημα.
    Οι έλληνες είναι καταπιεστικοί όπου τους παίρνει να είναι, στους μετανάστες, στα παιδιά τους, τους μαθητές τους, τους υφιστάμενους, την καθαρίστρια, όπου τέλος πάντων μπορούν. Και βαρέθηκα την καραμέλα των 400 χρόνων τουρκιάς στο σβέρκο. Οκ, από τότε πέρασαν 150 χρόνια όμως, ως πότε θ’ ανακυκλώνουμε αυτή την ιστορία; Άσε που το κείμενο που έβαλα είναι λειψό διότι ο Freire μιλάει και για το φόβο απέναντι στην ελευθερία (με τον τρόπο που την ορίζει, εννοείται) και ο οποίος φόβος οδηγεί πολλές φορές στην ταύτιση με το δυνάστη που είναι μια κατάσταση γνωστή. Αλλά θα έπρεπε να πληκτρολογώ με τις ώρες και δεν ξέρω κι αν είχε νόημα ν’ αντιγράψω σελίδες ολόκληρες. Έτσι προτίμησα αυτό το απόσπασμα αφού αυτοί οι τύποι εκτός από τη συλλογική μας τάση προς καταπίεση των πιο αδύναμων για να νιώσουμε λίγο πιο «άρχοντες» βρε αδελφέ, τρώνε και την καταπίεση της εκπαίδευσης (όπως ακούω). Ακόμα χειρότερα δλδ και ακόμα περισσότερο οι κακομοίρηδες που τους χειροκροτούσαν μιας κι αυτοί μάλλον δεν μπορούν να καταπιέσουν κανέναν.
    Μεγάλη κουβέντα αυτή όμως….

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s