Ημερολόγιο εγκλεισμού ΙΙ:Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στου κασίδη το κεφάλι


Και μετά ήρθε ο κορονοϊός που στην αρχή τον υποτιμήσαμε αλλά στο τέλος καταλάβαμε πως μάλλον τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Τα σχολεία έκλεισαν, κλειστήκαμε στο σπίτι μας και στο σχολείο πήγαιναν μόνον οι διευθυντές και υποδιευθυντές κάνοντας στην αρχή τον κόσμο να αναρωτιέται τι δουλειά θα εύρισκαν να κάνουν σε άδεια σχολεία. Εκεί πάνω ήρθε η εξαγγελία της υπουργού Παιδείας. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, γεννηθήτω φως! Και θαμάξαμε όλοι, «κοίτα να δεις κάτι πράγματα που θα γίνουν»!!! και πιο πολύ θάμαξαν οι γονείς που από την πρώτη στιγμή φώναζαν για το «τι θα κάνουν τα παιδιά τους» λες και το σχολείο είναι πάρκινγκ παιδιών.

Οι πιο υποψιασμένοι κατάλαβαν πως άρχισαν τα όργανα διότι οι πιο υποψιασμένοι ήξεραν αυτά που δεν ήξερε η Υπουργός και δεν φρόντισε να μάθει (καλά, αυτή ούτε το ποσοστό του ΑΕΠ για την Παιδεία δεν ήξερε, σιγά μην ήξερε τέτοιες λεπτομέρειες). Τι ήξεραν;

Ασύγχρονη Εκπαίδευση: Στην ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που είναι και πιο διαδεδομένη, ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει όχι μόνο σε διαφορετικό χώρο από τον εκπαιδευτή, αλλά και σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία της παράδοσης ή δημιουργίας του μαθήματος.

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είναι η επίσημη πλατφόρμα του Υπουργείο Παδείας. Πάνω της φιλοξενούνται ιστοσελίδες σχολείων και εκπαιδευτικών, το ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο σχολείων και εκπαιδευτικών, blogs σχολείων και εκπαιδευτικών, cloud για ανέβασμα αρχείων, η ηλεκτρονική τάξη «η-Τάξη» που φιλοξενεί τις «η-Τάξεις» διάφορων εκπαιδευτικών που τις χρησιμοποιούσαν επικουρικά του δια ζώσης μαθηματός τους και πολλά πολλά άλλα. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο δεν ήταν σχεδιασμένο για να σηκώσει το βάρος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όλων των σχολείων της α’βαθμιας και β’βάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Δεν έχει τους σέρβερς και το απαιτούμενο τεχνικό προσωπικό για να υποστηρίξει αυτό το εγχείρημα. Η υπουργός έπρεπε πρώτα να ρωτήσει τους τεχνικούς του υπουργείου που υποστηρίζουν το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για το πόσο έτοιμο είναι και για το πότε θα μπορεί να σηκώσει το βάρος τόσων χρηστών, πριν κάνει τις εξαγγελίες της.

Αποτέλεσμα: Το ΠΣΔ «γονάτισε» με αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί να ξεροσταλιάζουν στους υπολογιστές τους, οι μεν προσπαθώντας να κάνουν λογαριασμό που θα τους δίνει το δικαίωμα πρόσβασης στα μαθήματα και οι δε για να στήσουν τις τάξεις και τα μαθήματά τους και να «ανεβάσουν» υλικό. Σήμερα, 27-3-2020 το πρόβλημα του ΠΣΔ παραμένει και για τους εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως για τους μαθητές.

Σύγχρονη Εκπαίδευση μέσω τηλεδιασκέψεων: Το Υπουργείο, καταλαβαίνοντας πως με τα προβλήματα που υπάρχουν στο ΠΣΔ αποκλείεται να μπορέσουν να γίνουν και τηλεδιασκέψεις για τις οποίες υπάρχει δυνατότητα αλλά όχι με συνθήκες φόρτου του δικτύου, να δώσει το κομμάτι της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μια ιδιωτική πολυεθνική που θα παραχωρήσει τις υπηρεσίες της δωρεάν. Χμμμ, χμμμμ…. Το προσπερνάω αυτό και πάμε στα προβλήματα

Εξοπλισμός μαθητών και εκπαιδευτικών.
Εκπαιδευτικοί.
Ναι, ζούμε στο αιώνα της τεχνολογίας, τα περισσότερα σπίτια έχουν έναν υπολογιστή και σύνδεση στο διαδίκτυο αλλά δεν έχουν όλοι, ούτε είναι υποχρεωμένοι να έχουν, εξοπλισμό για εξ αποστάσεως εκπαίδευση από τη στιγμή που το μάθημα γίνεται δια ζώσης στις αίθουσες διδασκαλίας και οι e-classes χρησιμοποιούνται επικουρικά απ’ όσους τις χρησιμοποιούν.
Μαθητές
Πολλοί μαθητές, πολλοί περισσότεροι από τους εκπαιδευτικούς, δεν διαθέτουν σταθερή σύνδεση τηλεφώνου στα σπίτια τους και υπολογιστή. Το υπουργείο λέει πως γίνεται και από κινητό τηλέφωνο αλλά στη σημερινή ενημέρωση είπαν πως δεν προάγουν αυτή την ιδέα διότι τα τηλεφωνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας θα «γονατίσουν» πολύ πιο εύκολα και αυτο συμφώνησαν με τους παρόχους κινητής. Να μη τα φορτώσουν. Υπέροχα…. Βέβαια σε περιπτωση που δεν υπάρχει εναλλακτική να γίνει  χρήση κινητών τηλεφώνων. Μάθημα μέσω κινητού… Πρέπει να έχει πολύ μεγάλο εσωτερικό κίνητρο ο μαθητής για να το κάνει άρα χάνουμε στο δρόμο αρκετούς. Η συμμετοχή των μαθητών δεν είναι υποχρεωτική άρα όποιος δεν θέλει ή δεν μπορεί απλώς θα μείνει απ’ έξω.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών:
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι ανύπαρκτη ως επίσημη διαδικασία του Υπουργείου Παιδείας. Υπήρξαν και υπάρχουν επιμορφωτικές δράσεις που στηρίζονται στον εθελοντισμό και την πρωτοβουλία κάποιων πρώην ΠΛΗΝΕΤ. Οι εκπαιδευτικοί δεν χρειάστηκε ποτέ να μάθουν και κανείς δεν τους προέτρεψε επίσημα να το κάνουν. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένας εναλλακτικός τρόπος εκπαίδευσης, κυρίως για ενήλικες, και χρειάζεται άλλου είδους προσέγγιση από τους εκπαιδευτικούς, πέρα από το τεχνικό κομμάτι που είναι το πιο εύκολο αν παιδευτείς κι έχεις κάποια εξοικείωση με τον κόσμο των υπολογιστών. Ποιος τους το έμαθε αυτό και το ζητάει τώρα, σήμερα αν όχι χτες;

Ύλη
Από τη στιγμή που η συμμετοχή των μαθητών δεν είναι υποχρεωτική επιβάλλεται τα εξ αποστάσεως μαθήματα να έχουν μόνο τη μορφή επανάληψης της ήδη διδαχθείσας ύλης και όχι συνέχισής της διότι δημιουργούνται ζητήματα ίσης μεταχείρισης των μαθητών.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s